שגריר אוקראינה באיום: ה'קיבוץ' השנתי באומן בסכנה?

אבי יעקב No Comments on שגריר אוקראינה באיום: ה'קיבוץ' השנתי באומן בסכנה?

ממשלת אוקראינה במסר חד משמעי לישראל: אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל. המסר הועבר על ידי שגריר אוקראינה בישראל שטען שלכך כוונו דברי הנשיא זלנסקי. שר הפנים ארבל: "דוחה מכל וכל את הטענות. השותפות האמיצה בין ישראל לאוקראינה תימשך"

מתפללים בציון באומן צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במסר חמור לישראל במסגרת התדריך השבועי שלו לאזרחי אוקראינה: "הקשבתי לדו"ח של משמר הגבול, משרד החוץ, המודיעין על היחס לאזרחינו – מהגרים שנמצאים במדינות שונות, ובנוגע למשטרי ויזה. הדברים שאיתם מתמודדים אזרחי אוקראינה בעצם בסוגיית הויזה. מנהלים האחראים לנושאים אלו קיבלו משימות מתאימות. יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים."

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק קרא לנתניהו לשקול מחדש את מדיניות הכניסה כלפי אוקראינים ולהתערב בנושא. בדברים שפרסם הבהיר כי דבריו של הנשיא זלנסקי כוונו לישראל: "ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה בעת הכניסה לישראל. אנו נעצור את הסכמי ויתור הוויזה הדו-צדדיים שלנו כפי שנקבע בסעיף 7 להסכם הבין-ממשלתי. האפשרות הזו נמצאת על שולחנה של ממשלתנו".

"לא יעלה על הדעת" אמר השגריר, "שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד – ממשלת ישראל מתעללת באזרחינו המגיעים לישראל במסגרת האמנה בין שתי המדינות. אם ישראל רוצה שאזרחיה יוכלו להגיע לאוקראינה כתיירים, כולל אומן, אני מאמין שראש הממשלה, נתניהו, צריך להתערב, באופן אישי, במציאת פתרון למצב העניינים הנוכחי".

שר הפנים והבריאות ח״כ משה ארבל הגיב לדברים ואמר: ״אני דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה לישראל. מדיניות ההגירה הישראלית מקבלת בברכה תיירים ממדינות רבות בעולם לרבות מאוקראינה. במקרים בהם עולה חשד לשימוש שלא כדין בוויזת תייר לצרכי עבודה או השתקעות מפעילה רשות האוכלוסין וההגירה את סמכותה כדין. השותפות האמיצה בין ישראל לאוקראינה תימשך, כשר הבריאות אני גאה בהשלמת תהליך העברת התרופות לאוקראינה ולשיתופי פעולה בתחום הבריאות שמקיים משרדי ובכוונתי להמשיך ולהעמיק שיתופי פעולה אלו״.

כתבנו נתי קאליש התראיין בתכנית 'שניים בצהריים' בהגשת פסח באגד, והרגיע את כל המודאגים. על פי דיווחו, אמינות האיום מוטל בספק גדול, כאשר הנשיא זלנסקי כלל לא התייחס לאומן וה'קיבוץ' הברסלבי, אלא השגריר בארץ הוא זה שייחס את הדברים לאומן וחולל את כל הבלגן. לדבריו, הנושא כלל לא סוקר בערוצי החדשות המקומיים באוקראינה.

מה כן קרה כאן? "שגריר אוקראינה בארץ מנהל מאבק ארוך מול משרד הפנים הישראלי בשל חוקי הכניסה לישראל שלפעמים מקשים על פליטים מהמלחמה באוקראינה. הכל מתנהל על פי חוק, ולדברי שר הפנים ארבל יש התחשבות רבה במצב ההומניטרי. השגריר זיהה כאן הזדמנות להלחיץ את הישראלים ולסחוט הטבות וכניעה של החוק הישראלי. זה הכל ואין שום סיבה להילחץ. הכל יתנהל על מי מנוחות וממשלת אוקראינה תקבל בברכה כל חסיד שיבוא לאומן לימי ראש השנה ובכלל" אומר קאליש.

האזינו לדיווח המרגיע מכתבנו נתי קאליש.



0 תגובות